Sunday, March 6, 2011

Keropok

Hari ini aku nak cerita pasal keropok segera. Keropok yang aku selalu makan sejak kecik-kecik dulu sampai la sekarang, kira keropok favourate la ni..meeeemang sedap..kat rumah aku memang selalu ada..suka makan masa duk sembang2, tengok tv, buat keje sekolah dan macam2 lagi lah.

Masa aku kat universiti dulu, aku selalu bawa banyak2 keropok ni. Tak sangka pula kawan2 aku pun suka. Setiap kali balik cuti semester ramai je kawan2 yang order. Tapi xboleh ambil byk order sbb datang dengan bas jer...susah wey nak bawak banyak2...sbb u aku ngn bus station, jauuh...kekadang diorang bertegas nak banyak, sebab nak bw balik kt kg diorang, nak bagi family diorang rasa..sian pulak kalo xtolong.. jadi nak xnak aku tlg gak....tp..haaa..tp dengan satu syaratla...pagi2 tu, ambil aku kt bus station...kui3...aku memang x ambil untung, duit minyak pun aku x ambil gak...mmg pure harga kopok masa tu...bukan apa, kawan selalu tolong aku, aku pun kena tolong juga...

Bila masing-masing dah keje ni, rupanya kawan2 aku masih ingat lagi dgn kopok aku...hehehe.. Alhamdulillah...kalo makcik yang buat kopok tu tahu, mesti dia suka.. ada kawan aku yang sorang tu bukan setakat keropok segera, keropok keping yang belum digoreng tu pun dia suka sangat makan...(ampun aku citer sal ko...bukan ape..ni tandanya aku ingat kat ko..hehehe)... baru-baru ni dia ada pesan kopok, sebab dia mengidam nak makan kopok tu..dia kata dah banyak tempat dia cari, tp xder yang sama dengan kopok tu...

Baru-baru ni, aku bawa balik kat rumah mak mertuaku...dalam masa sehari je dah habis...
waaaah suka benar anak2 saudara mak lang  makan kopok yer...xper nanti mak lang beli lagi....seronok bila tengok orang suka makan apa yang kita bagi... :D

haaa ada saper2 nak order keropok ni....??? pakej pembelian saya dah sediakan. sila rujuk post "Keropok segera sedap dan murah" pada blog saya. Meeemang Murah. Kalau berminat, sila email saya  ok..(mas_butterfly155@yahoo.com). maafla hari ni saya xdapat tunjukkan gambar kopok tu, sebab xsempat ambil...nanti sy letak lain kali yer...

No comments:

Post a Comment